دانشنامه فرزند

آیا قرص ال دی باعث تنبلی تخمدان می شود؟

دانشنامه فرزند: سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید. کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه «ارسال سوال» در سامانه مراجعه نمایید.

سوال مخاطب:

کاربر ناشناس:

من نزدیک دو ساله که قرص ال دی مصرف کردم و پنج ماهی هست که دیگه مصرف نمیکنم و اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم، پریودمم نامنظمه دلیلش چیه؟ قرص ال دی باعث تنبلی تخمدان ها میشه؟

پاسخ کارشناس:

ژاله جانكی (کارشناس مامایی):

بعد از قطع مصرف قرص ال دی حدود 9 - 12 ماه بعد قدرت باروری برمیگردد، ولی بعد از آن اگر مجددا قدرت باروری بازنگشت بهتر است با پزشک متخصص زنان مشورت کرده و درمان تنبلی تخمدان رو شروع کنید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع «آمادگی جسمانی» واقع در بخش «پیش از بارداری» می‌باشد. در ادامه مطالعه تعدادی از مطالب مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دانشنامه فرزند هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

هشدار جدی: پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

ارزیابی و توصیه
امتیاز کسب شده این مطلب توسط رای 4 کاربر 4.5 از 5 می‌باشد.
لطفا پس از وارد نمودن تاریخ اولین روز از آخرین قاعدگی، کلید محاسبه را بفشارید:

مطالب پیشنهادی

مطالب مجله ونوس

سایر مطالب مرتبط

مقالات

پاسخ کارشناسان

در حال بارگذاری ...