دانشنامه فرزند

علت تاخیر در قاعدگی بعد از مصرف قرص اورژانسی

دانشنامه فرزند: سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید. کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه «ارسال سوال» در سامانه مراجعه نمایید.

سوال مخاطب:

کاربر ناشناس:

بنده یه رابطه سطحی و محافظت نشده در روز 11 سیکلم داشتم. قبل از 72 ساعت قرص اورژانسی (دوقلو) مصرف کردم و بعد 10 روز پریود شدم. پریودی من 11 روز طول کشید. (بنده 25 روز بعد از رابطه آزمایش بتا هم دادم که جواب آزمایش صفر بود) امروز که یه ماه ازون پریود گذشته باید دوباره پریود میشدم که نشدم. دلیل تاخیر این دوره پریودی من چیه؟ نیازه که آزمایش بدم دوباره؟

پاسخ کارشناس:

آرزو بحرانی (کارشناس مامایی):

مصرف قرص های هورمونی خصوصا قرص اورژانسی یا همان لوونورژسترول به دلیل داشتن دوز هورمونی بالا باعث به هم ریختگی سیکل های پریود، گاهی تا 2 الی 3 ماه می شود. پس دلیل پریود نشدن سر موعد شما، می تواند قرص اورژانسی باشد و جای نگرانی وجود ندارد.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع «روابط» واقع در بخش «خانواده» می‌باشد. در ادامه مطالعه تعدادی از مطالب مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دانشنامه فرزند هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

هشدار جدی: پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

ارزیابی و توصیه
امتیاز کسب شده این مطلب توسط رای 1 کاربر 3 از 5 می‌باشد.

مطالب پیشنهادی

مطالب مجله ونوس

سایر مطالب مرتبط

پاسخ کارشناسان

بیماری‌ها

در حال بارگذاری ...