دانشنامه فرزند

آیا مصرف قرص اورژانسی باعث تاخیر در قاعدگی می شود؟

دانشنامه فرزند: سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید. کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه «ارسال سوال» در سامانه مراجعه نمایید.

سوال مخاطب:

کاربر ناشناس:

من هفت ماه از زایمانم میگذره و سیکل قاعدگی 28 روزه داشتم که البته دو سه ماهی میشه کمتر شده، الان 36 روز از آخرین پریودم گذشته ولی هنوز پریود نشدم. البته حدود سه هفته پیش هم از قرص اضطراری ضد بارداری استفاده کردم. بیبی چک هم منفی شد و دکتر هم تشخیص داد باردار نیستم. یعنی بخاطر مصرف قرص اورژانسی این تاخیر اتفاق افتاده؟ چکار باید کنم؟

پاسخ کارشناس:

ميترا بناءساعی (کارشناس مامایی):

بله، قرصهای اورژانسی در بعضی از افراد باعث طولانی ترشدن سیکل پریود می شوند. چند روز صبر کنید اگر مشکل دیگری وجود نداشته باشد پریود می شوید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع «روابط» واقع در بخش «خانواده» می‌باشد. در ادامه مطالعه تعدادی از مطالب مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دانشنامه فرزند هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

هشدار جدی: پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

ارزیابی و توصیه
اولین ارزیابی را شما انجام دهید!

مطالب پیشنهادی

مطالب مجله ونوس

سایر مطالب مرتبط

پاسخ کارشناسان

بیماری‌ها

در حال بارگذاری ...